> Recomanacions literàries


La Jauría y la Niebla” de Martín Casariego

Tanto por su temática como por la forma de contarlo, me parece muy bueno.  Tres historias entretejidas con un denominador común: el acoso escolar. Para aquellos que quieran leer ficción sobre un tema tan real como actual.
Pedro Martínez
captura-2009-03-28-20-34-57
Hola, m’agrada molt la novela negra i us vull recomanar una llibreria de la Barceloneta que està molt bé i on es reuneixen tots els amnats de la novela negra un moment o un altre. tenen tots el llibres d’aquest gènere i els propietaris en saben molt. Organitzen moltes activitats.
Us passo el link per si voleu donar-hi un cop d’ull: Negra y Criminal
Mercè
lamujerdeverde” La mujer de verde” de Arnaldur Indridason. Novela negra islandesa que tiene como protagonista al inspector Erlendur Sveinsson. Una hija yonqui, una exmujer que le detesta y un subordinado que le saca de quicio, no es el mejor entorno para que el inspector Erlendur resuelva los casos.
Les gustará a aquellos estomagos fuertes, deseosos de vivir situaciones poco convencionales.
Del mateix autor, és molt recomanable “Las Marismas”
“La lladre de llibres”, de Markus Zusak. Us adverteixo que una vegada que comenceu aquest llibre no el podreu deixar: envieu els nens amb els avis, els tiets o els cosins, el marit o la dona amb els amic i relaxeu-vos, poseu-vos còmodes i deixeu-vos portar pel relat. Un llibre molt maco i molt emocionant.
Dolors

fred-vargas
Hola, la meva recomanació és una autora francesa que sota el pseudònim de Fred Vargas està “arrasant” a tota Europa. Aqui anem una mica més tard, però per sort, Siruela ha editat moltes de les seves noveles en butxaca, molt econòmiques i que podreu trobar a qualsevol quiosc encara que no tingui massa llibres.
Aquesta escriptora, historiadora i arqueòloga, escriu un tipus de novela policíaca molt original. Si us decidiu a començar no us defraudarà, ni la seva sèrie dels evangelistes (quatre personatges molt peculiars) ni la sèrie del detectiu Adambserg.
M’acabo de llegir “Huye lejos, vete rápido” i m’ha agradat moltíssim. Ambientada a París, el detectiu Adamsberg intentarà resoldre un extrany cas d’assassinats tot documentant-se en els rituals de protecció que utilitzaven a Europa per defensar-se de la peste.  Al detectiu l’acompanyen en la seva recerca, personatges tan peculiars com un pregoner al cor de Montmatre, un assessor de la vida que relloga habitacions o una obesa ex-prostituta negra que els té a tots enamorats.
Aquest està molt bé però es pot començar per qualsevol dels altres per enganxar-s’hi.
Blogs sobre Fred Vargas
A Casa del libro hi trobareu tota la bibliografia editada al nostre país
Entrevista a Fred Vargas a Babelia, El País
Mercè

He aquí mi recomendación: Noah Gordon
-El Médico: primero de la saga médica Cole, personaje del siglo XI que tras la miseria y el desamparo, recorre desde Inglaterra hasta la antigua Persia, aprendiendo, mejorando y creciendo con su don y deseo de curar. Sin duda un ejemplo al valor, la fortaleza y la superación de las propias metas.

– El Chamán: segundo de la saga. Ocurre en América (Boston), su trato con los colonos, los indios, su mezcla de culturas y conocimientos; siempre manteniendo el espíritu del primer médico Cole.
Hasta aquí doy fé de que son buenos.
También estan: “La docotra Cole” que parece ser flojo, “El último judío” que si está recomendado, y recientemente “La bodega” donde al parecer el escritor recupera su buen hacer con personajes fuertes y de carácter…….

la-solitudLa soledad de los números primos, de Paolo Giordano en editorial Salamandra. El último gran exito de ventas en Italia.Cuenta la historia de Alice y Mattia que conociéndose desde la adolescencia y sintiendo una gran atracción mutua, no consiguen superar las barreras invisibles que la vida les interpone.Un gran libro sobre la esencia de la soledad.

laura-joh1Loto Negro, de Laura Joh Rowland en Editoral Salamandra. Tercera novela de la serie protagonizada por el detective samurai Sano Ichiro. Mezcla de novela histórica y de detectives en el Japón Medieval.
La muerte del jefe de policía en el incendio del Loto Negro, hará que el detective Sano Ichiro descubra cosas que no quiera creer.
Hasta luego.
Pedro

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *